שר הבריאות ח”כ ניצן הורוביץ סייר הבוקר בבי”ח לניאדו

“בי”ח לניאדו משרת כחצי מליון תושבי נתניה והשרון, במעמד של בי”ח ציבורי שאינו ממשלתי ועושה עבודת קודש למען המטופלים. בתי החולים הציבוריים הם חלק אינטגרלי ממערכת הבריאות, אנחנו באותה סירה. ההסכם שנחתם מול משרד האוצר ימומש כולו, אני באופן אישי וצוות המשרד עוסקים בכך מדי יום. בי”ח לניאדו מנוהל בצורה יעילה ואפקטיבית, אני רואה פה צוות מסור בצורה שמעוררת הערכה, למרות השחיקה המתישה שמייצרת ההתמודדות עם הקורונה” אמר שר הבריאות

שר הבריאות, ח”כ ניצן הורוביץ, סייר הבוקר בבי”ח לניאדו ופגש את הנהלת בית החולים בראשות המנכ”ל נדב חן, סייר במחלקת הקורונה, במחלקה פנימית א’ ובמחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון). בפני השר הוצגה ההתמודדות המאתגרת של צוות בית החולים עם מגיפת הקורונה, הן במחלקת המיון הנשימתי, מחלקות הקורונה ומחלקת טיפול נמרץ קורונה, כל זאת תוך אתגרים פיננסיים משמעותיים הנגזרים ממעמדו של בית החולים כבית חולים ציבורי שאינו ממשלתי. השר סייר במחלקה פנימית א’ – מחלקה עמוסה במטופלים השוכבים במסדרונות , שוחח עם הצוות ועם המטופלים עצמם. “20 שנה של הזנחה תקציבית מתרגמים לשורות ארוכות של מיטות במסדרון. כך זה נראה בביקור שלי היום בבית החולים לניאדו בנתניה. הצוות הרפואי עושה פה עבודה מדהימה, אבל בתנאים לא תנאים. אגב, גם בלי קשר לקורונה. כדי להפוך את הגלגל צריך להפוך את התפיסה. במקום מדיניות קפיטליסטית שרואה בבריאות עול כלכלי, להשיב את מערכת הבריאות הסוציאל-דמוקרטית. זו השליחות שלי. זה מה שאני עושה, ובתקציב הקרוב כבר נראה את תחילת השינוי” אמר השר במהלך הסיור במחלקה.

מר נדב חן, מנכ”ל בי”ח לניאדו הודה לשר הבריאות על ביקורו בשטח ואמר “אנחנו במלחמת התשה כבר 18 חודשים מול נגיף הקורונה. בישיבות הנהלה אני והצוות שלי כבר מתכוננים לגל החמישי, בתקווה שלא יגיע. המצב בו אני עוסק מדי יום בבעיות תזרים הנוצרות בעקבות תקצוב לא שוויוני חייב להפסק. ההסכם עליו חתמנו להשוואת מעמדם של שבעת בתי החולים הציבוריים צריך להיות מיושם בשטח. אנחנו לא יכולים ולא רוצים להתמודד עם בעיות משפטיות ובירוקרטיות בעיצומה של לחימה קשה ומתישה מול הקורונה. מטפלים פה מדי יום בעשרות חולי קורונה במחלקות השונות, יש מצוקת כח אדם חריפה ומכונות אקמו שיתווספו למערך ללא כח אדם – משולות לברזל שמחובר לחשמל בלבד”

מצורפות תמונות
קרדיט: דוברות לניאדו

פייסבוק
טוויטר
לינקאין
אימייל
וואטסאפ

כתבות נוספות שתרצה לקרוא?

בוקר ממלכתי וחשוב במחוזותינו

אנחנו לא מאמינים שהגענו ליום העצוב הזה

היינו חייבים לשתף

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

אנחנו מספרים שם רק דברים משמחים מבין כותלי בית החולים. אז שווה.